Nieuwsbericht

'Sven heeft door zijn lengte een groot bereik'

Het voetbalseizoen en ook de voorjaarscursus 2018 is bijna afgelopen, maar niet voordat we weer een keeper in het zonnetje hebben gezet. Deze week is dat de 10-jarige Sven van Wijk. Hij is keeper in de E4 bij CVC Reeuwijk. Voor hem is CVC een fantastische club, want ze hebben een gezellig team en het is lekker naast de deur.

Sven is nog niet zo heel lang keeper, want sinds oktober 2017 heeft hij de keeperhandschoenen pas aangetrokken. Tot nu toe vindt hij echt alles leuk aan het keepersvak. Hou dat vast zouden wij zeggen!

De keepersclinic in december 2017 was Sven zijn eerste optreden bij Straver Keepersschool. Blijkbaar heeft hij dat als een hele leuke ochtend ervaren, want toen eenmaal de inschrijving voor de voorjaarscursus 2018 open ging stond Sven heel snel op de lijst van aanmeldingen.

De trainingen bij Straver Keepersschool omschrijft Sven als volgt: ‘De trainingen zijn heel erg leuk en leerzaam, omdat er veel afwisseling is, je continu bezig bent en bijna niet hoeft te wachten totdat je aan de beurt bent’. Het leren duiken op de zij is voor Sven de belangrijkste tips geweest, omdat hij daar nog wat moeite mee heeft. Hij hoopt dan ook aan het einde van de cursus beter te kunnen duiken en sowieso een betere keeper te zijn.

Sven gaf aan Marvin een goede en aardige, maar bovenal een geduldige trainer te vinden. Hij blijft je als keeper net zo lang helpen totdat het lukt en áls het lukt dan is hij oprecht blij voor je.

gestartWij als Straver Keepersschool vinden Sven een fanatieke jongen die het maximale van zichzelf eist waardoor hij soms teleurgesteld is. Alleen denk aan het volgende Sven: ‘Je bent pas net met keepen gestart dus verwacht niet dat je alles al direct onder de knie hebt. Uren maken, veel oefenen en veel trainen gaat vanzelf resultaat opleveren’. Toch is Sven niet bang om zich vol voor de bal te gooien wanneer dat moet en heeft hij door zijn lengte een groot bereik in de goal.

Tot zover het 10 ‘in gesprek met’ bij Straver Keepersschool. Volgende week weer een nieuwe keeper.

Wij zien je volgende week graag terug!

Straver Keepersschool