'Alles wordt stap voor stap uitgelegd en je bent altijd actief bezig'

Nu de eerste training van de voorjaarscursus 2018 erop zit gaan we wekelijks in gesprek met een deelnemende keeper. De aftrap van dit item wordt verricht door Stefan Langeveld uit Bodegraven. Stefan is 11 jaar en speelt bij vv ESTO.

In september 2017 sloeg Stefan zijn moeder het Algemeen Dagblad open en zag daar een bericht over de start van Straver Keepersschool. Dit legde ze direct aan de keeper in het gezin voor en Stefan wilde daar graag aan mee doen. De 10-weekse najaarscursus beviel hem zo goed dat hij de clinic in de kerstvakantie wilde volgen en uit motivatie ook weer bij de voorjaarscursus 2018 aan wilde sluiten. Voor zijn moeder betekent dat nog wel eens wat koude avonden langs het veld, maar het enthousiasme en plezier waarmee hij op het veld staat, maakt alles goed.

Duiken, vallen en dus lekker zweven is wat voor hem het keepen leuk maakt. In december 2017 was de laatste training van de najaarscursus van Straver Keepersschool en hij heeft er lang naar uit moeten kijken om met de voorjaarscursus 2018 te mogen gaan starten, maar eindelijk is het zover! Hij kijkt enorm uit naar de vele goede oefeningen en tips om een nog betere keeper te worden. Het onderdeel hoge ballen en het keepen op een groot doel hoopt hij in de komende cursus te verbeteren. Stefan weet zeker dat bij Straver Keepersschool deze onderdelen verbeterd zullen gaan worden.

De trainingen vindt hij leuk en leerzaam, omdat hij altijd bezig is, nieuwe trucjes uitgelegd krijgt en alle onderdelen van het keepen stap voor stap geleerd worden. De binnenkant van je handen op de bal richten en altijd op je voorvoeten voor de goal staan benoemde hij als voorbeelden. Ook kwam hij in zijn gesprek nog even terug op trainer Marvin Straver. Daarover zei Stefan het volgende: ‘Ik vind het een goede trainer met veel ervaring en hij legt alles stap voor stap uit. Daarnaast is hij altijd positief en aardig voor de keepers die hij trainen geeft’.

Tot zover het eerste ‘in gesprek met’ bij Straver Keepersschool. Volgende week een bericht over Thomas Groenendijk, keeper bij VV Haastrecht!

Wij zien je volgende week graag terug!

Straver Keepersschool