'De trainingen zijn zo leuk en leerzaam!'

In week 3 van ‘in gesprek met’ zijn we te gast in Oudewater. Keepster Lente van der Laar uit Oudewater is deze week de hoofdpersoon. Lente is 12 jaar en keepster bij de MO13-1 van FC Oudewater.

Het keepen kwam bij Lente in 2015 ineens in zicht. Ze kwam daar mee in aanraking door een aantal keepersoefeningen op de club. Dat bleek ze zo leuk te vinden dat ze inmiddels niet meer van dat hok af te slaan is! Het keepen vindt ze zo leuk, omdat er niet veel meisjes zijn die keepen en je als keeper met belangrijke reddingen het team aan een overwinning kan helpen.

In aanloop naar de kerstdagen van 2017 was de moeder van Lente haar tijdlijn op Facebook aan het doorlopen, totdat haar aandacht ineens op een advertentie van Straver Keepersschool viel. De clinic die daar beschreven werd vond ze zo interessant dat ze besloot dit met de keepster in het gezin te bespreken. Lente was meteen enthousiast en dwong haar moeder meteen de inschrijving te voltooien. De clinic beviel zo goed dat ze ook aan de voorjaarscursus 2018 mee wilde gaan doen. Toen in februari 2018 de inschrijving voor de cursus open ging was Lente dan ook de eerste aanmelding!

Lente heeft nog wat moeite met het duiken en vallen op haar linkerkant en laat een verdediger de uittrappen nemen en hoopt dat dit in de cursus zal gaan verbeteren. Ze verwacht dat dit helemaal goed gaat komen, omdat er tijdens de trainingen vele keepersonderdelen aan bod komen en er verschillende materialen gebruikt worden om daarbij te ondersteunen.

Na één clinic en inmiddels drie trainingen bij de voorjaarscursus is ze helemaal verkocht. Na de training op vrijdag kijkt ze alweer uit naar de training van de week daarop, omdat ze het zo leuk en leerzaam vindt. Bij het duiken je armen naar de bal strekken is één tip waar ze nu al druk mee bezig is om het vallen op haar linkerkant te verbeteren.

Lente vindt dat Marvin leuk met de keepers omgaat en veel verstand van het keepen heeft. Daarnaast is het een aardige jongen die ook af en toe een grapje maakt wat voor een ontspannen sfeer zorgt. Ten slotte roept ze alle keepers op om bij Straver Keepersschool te komen trainen, omdat het leerzaam en super leuk is!

Wij vinden Lente een stoere dame met een fantastische motivatie! Ze is niet bang en dat zien we terug bij het vallen en duiken. Samen gaan we ervoor om het vallen op links te verbeteren en je een nog betere keepster te maken. Twee weken geleden zeiden notabene de leiders van de tegenstander het volgende: 'jullie hebben zo'n goede keepster!' Een fantastisch compliment en door goed te blijven trainen gaan we dat in de komende weken steeds vaker horen, daar gaan we voor!

Tot zover het derde ‘in gesprek met’ bij Straver Keepersschool. Volgende week een bericht over Ryan van den Bos, keeper bij VV Zwammerdam!

Wij zien je volgende week graag terug!

Straver Keepersschool